- This event has passed.
“Ηγετικά ερωτήματα Ψηφιακής Νοημοσύνης”
35ο Συνέδριο Ηγεσίας ΕΑΣΕ: Στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης, η εστίαση παραμένει ανθρωποκεντρική
Το επίκαιρο θέμα της φετινής διοργάνωσης έκανε την εκδήλωση σημείο αναφοράς για περισσότερους από 400 συνέδρους
Τη δυναμική της Τεχνητής Νοημοσύνης ως δρομολογητή εξελίξεων στην κοινωνία, την οικονομία και την επιχειρηματικότητα ανέδειξε το διήμερο Συνέδριο Ηγεσίας της ΕΑΣΕ, φιλοξενώντας μερικούς από τους πιο καταξιωμένους ομιλητές διεθνώς στο συγκεκριμένο θέμα.
ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΣΤΙΑΣΗ
Τη σημασία ανάδειξης της Ανθρωποκεντρικής Ηγεσίας σε βασική παράμετρο της μετάβασης στην Ψηφιακή Εποχή έδωσε ο Πρόεδρος της ΕΑΣΕ και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΑΝΤΕΝΝΑ Γιάννης Παπαχρήστου στην εναρκτήρια ομιλία του, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά: «Ο ηγέτης επιβάλλεται να έχει στραμμένη την προσοχή του στους ανθρώπους. Έχω επανειλημένα τοποθετηθεί υπέρ της Ανθρωποκεντρικής Ηγεσίας. Σήμερα, με τον ραγδαίο ρυθμό με τον οποίο εξελίσσονται οι τεχνολογίες, πιστεύω ότι μόνο εφ’ όσον ΕΜΕΙΣ εστιάσουμε την προσοχή μας στους ανθρώπους, μπορούν οι επιχειρήσεις να έχουν βιώσιμη και αυτοτροφοδοτούμενη ανάπτυξη». Ο κ. Παπαχρήστου παρουσίασε επίσης τις προτεραιότητες του νέου Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΑΣΕ για την τρέχουσα τριετία, που συνάδουν απόλυτα με τη διαχρονική εστίασή του στην Ανθρωποκεντρική Ηγεσία.
Δείτε εδώ video από την ομιλία του Προέδρου κ. Γ. Παπαχρήστου.
Η ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ DIGITAL MINDSET
Ακολούθησε η ομιλία του Paul Leonardi, Καθηγητή Technology Management στο UC Santa Barbara, συγγραφέα, Συμβούλου και ειδικού σε θέματα Ψηφιακού Μετασχηματισμού ο οποίος υπογράμμισε τη σημασία της υιοθέτησης ενός digital mindset για να προετοιμαστούμε για την εποχή που έρχεται: «Πρέπει να ξανασκεφτούμε τους τρόπους με τους οποίους συνεργαζόμαστε και της συλλογής των δεδομένων και να επαναπροσδιορίσουμε τον τρόπο που οι υπολογιστικές τεχνολογίες αλλάζουν την κοινωνία μας».
ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑ
Στη συζήτηση πάνελ με θέμα «Εργασία, ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, και λήψη αποφάσεων στην ψηφιακή επιχείρηση», ακούστηκαν ενδιαφέρουσες απόψεις σχετικά με τον αντίκτυπο της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εργασία. Η Δρ. Ντένια Κανελλοπούλου,Επικεφαλής Ψηφιακής Καινοτομίας στο Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών “Δημόκριτος”, ειδική σε θέματα Τεχνητής Νοημοσύνης και συνιδρύτρια του ahedd Digital Innovation Hub τόνισε: «Οι ελληνικές εταιρείες δείχνουν μεγάλη προθυμία στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, ωστόσο χρειάζεται και ανθρώπινη παρέμβαση για να τεθεί ένα πρόβλημα στη σωστή του βάση».
Από την πλευρά της, η Δρ. Μαρίλη Νίκα, AI Product Lead της Google και ιδρύτρια της AI Product Academy ανέφερε χαρακτηριστικά: «Πρακτικά δεν θα αντικαταστήσει η Τεχνητή Νοημοσύνη κάποιες θέσεις εργασίας, αλλά τα άτομα που τη χειρίζονται».
«Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν λειτουργεί ως καθρέπτης αλλά ως μεγεθυντικός φακός» επεσήμανε στη συνέχεια η Sasha Rubel, Επικεφαλής AI/Machine Learning, Public Policy για την περιοχή EMEA της Amazon Web Services, ενώ ο Αλέξανδρος Λαμνίδης, Managing Partner Boyden Greece & Cyprus προσέθεσε μία ακόμη διάσταση που αφορά στην εργασία, λέγοντας: «Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να διασφαλίσει χρόνο και ακρίβεια. Αλλά δεν είμαστε ακόμη σε αυτό το σημείο».
ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
Στη συνέχεια, σε ζωντανή σύνδεση με τις ΗΠΑ και πιο συγκεκριμένα το Πίτσμπουργκ της Πενσιλβάνια, ο Rob Frazzini, Digital Value Creation και επικεφαλής AI στον Τομέα Private Equity της Deloitte έδωσε μία ισορροπημένη θεώρηση της Τεχνητής Νοημοσύνης, λέγοντας: «Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα επηρεάσει όλους/ες. Είναι η μεγαλύτερη ευκαιρία των εταιρειών, αλλά επιτάσσει δράση για το αύριο, σήμερα».
ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Ο Mike Walsh, Futurist, Συγγραφέας και ομιλητής σε θέματα Τεχνητής Νοημοσύνης για Οργανισμούς και Ηγεσίες, ενθουσίασε το κοινό του συνεδρίου με την ανάδειξη του ανθρώπινου παράγοντα ως καταλύτη για την 5η Βιομηχανική Επανάσταση: «Το πιο απρόβλεπτο στοιχείο αν θες να προβλέψεις το μέλλον, δεν βρίσκεται στην Τεχνολογία αλλά στην ανθρώπινη συμπεριφορά. Συνεπώς, για να κατανοήσουμε την Τεχνητή Νοημοσύνη πρέπει πρώτα να κατανοήσουμε την ανθρώπινη συμπεριφορά. Οι επιτυχημένες εταιρίες στο μέλλον θα είναι αυτές που θα χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία για την βελτίωση των ανθρώπων τους και θα αφουγκραστούν τους νέους» είπε.
ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΗΓΕΤΗ
Σε μια εμπνευστική ομιλία από το ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΗΓΕΤΗ – την ειδική ενότητα του συνεδρίου για τις εμπειρίες και τα διδάγματα ηγεσίας από διακεκριμένες προσωπικότητες – ο Μάρκος Βερέμης, Partner Big Pi Ventures, έδωσε έμφαση στην αξία της ομαδικότητας και της αυτογνωσίας, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων: «Έχουν γραφτεί πολλά για τους ηγέτες και λιγότερα για τις ομάδες. Η ηγεσία είναι μεν προνόμιο αλλά ταυτόχρονα περιλαμβάνει και την υποχρέωση να βελτιώνεις συνεχώς τον εαυτό σου. Κάθε ηγέτης θα είναι σοφό να «βαδίζει» πάνω στις αξίες του Αριστοτέλη: τόλμη, ενσυναίσθηση, δικαιοσύνη, μέτρο».
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ
Η δεύτερη μέρα του Συνεδρίου είχε ως κύρια θεματική το χρόνο και την αξία του. Η Δρ. Άννα Κανδαράκη, Κλινική Ψυχολόγος- Ψυχοθεραπεύτρια Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών στάθηκε στην ξεχωριστή και βιωματική αντίληψη του χρόνου μέσα από τις εμπειρίες και τα συναισθήματά μας, λέγοντας: «Οι ρυτίδες μας αποδεικνύουν αν γελάσαμε περισσότερο, αν αγχωθήκαμε περισσότερο, αν κλάψαμε περισσότερο».
Στη συζήτηση πάνελ που ακολούθησε, με θέμα Εφήμερο-Διαχρονικό-Αιώνιο, αναδείχθηκαν οι διαφορετικές πτυχές της χρονικότητας. Για την έννοια του εφήμερου μίλησε η Μαριάννα Σκυλακάκη, Οικονομολόγος, εκδότρια & αρχισυντάκτρια της αθηΝΕΑς, παρουσιάστρια του docuseries BRAVE NEW GREECE όπου επεσήμανε την αναγκαιότητα να «μη γίνουμε καταναλωτές ειδήσεων» στους φρενήρεις ρυθμούς που ζούμε, αλλά να βρίσκουμε χρόνο για να μεταβολίσουμε την επικαιρότητα. Η Χριστίνα Κουλούρη, καθηγήτρια Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας & Πρύτανις στο Πάντειο Πανεπιστήμιο αναφέρθηκε στην έννοια του χρόνου ως αντικειμένου της ιστορίας, επισημαίνοντας ότι το παρόν περιέχει το παρελθόν και κυοφορεί το μέλλον. «Ζούμε μια τεράστια ιστορική αλλαγή, που επηρεάζει την αντίληψη του χρόνου και προωθεί την επιτάχυνση. … Η εποχή μας, είναι μια εποχή επιτάχυνσης του χρόνου. Είμαστε δέσμιοι αυτής της επιτάχυνσης και προσπαθούμε να αποδείξουμε ότι έχουμε επίδοση μόνο σε σχέση με τον χρόνο. Η αυτογνωσία είναι χρήσιμη για να καταλάβουμε το ‘γιατί’, αν θέλουμε να βελτιωθούμε», επεσήμανε. Αναλύοντας την έννοια της αιωνιότητας, ο Χρυσόστομος Σταμούλης, Κοσμήτωρ Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης υπογράμμισε, μεταξύ άλλων: «Η αιωνιότητα ορίζεται από το παρόν και προϋποθέτει τη ζωή στο παρόν».
Μιλώντας για το πέρασμα του χρόνου, η ηθοποιός Κατερίνα Διδασκάλου αναφέρθηκε στον αιώνιο αγώνα για νεότητα όπως παρουσιάζεται στο «Πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι» του Όσκαρ Ουάιλντ, ενώ ανέδειξε και τη φθορά και τη γνώση που φέρνει ο χρόνος. Τόνισε την πρόκληση της ισορροπίας μεταξύ εργασίας και οικογενειακών στιγμών, καθώς και τη συμφιλίωση με τον χρόνο, θεωρώντας τον φίλο, δάσκαλο και σύντροφο που πρέπει να αντιμετωπίζουμε με σεβασμό και σύνεση.
«Η Ηγεσία θα κάνει τη διαφορά στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης και η ΕΑΣΕ κάνει τη διαφορά στον λόγο περί Ηγεσίας» υπογράμμισε μεταξύ άλλων ο Γιάννης Αναστασόπουλος, Σύμβουλος Διοίκησης της ΕΑΣΕ, ενώ αναφερόμενος στη στιγμή της τιμητικής βράβευσής του- την προηγούμενη ημέρα του συνεδρίου- σε αναγνώριση της 24χρονης προσφοράς του στην ΕΑΣΕ, είπε χαρακτηριστικά: «Η ζωή δεν μετριέται από τον αριθμό των αναπνοών που παίρνουμε, αλλά από τις στιγμές που ο κόμπος στον λαιμό σου κόβει την ανάσα…»
Δείτε εδώ video από την ομιλία του κ. Γ. Αναστασόπουλου.
Το συνέδριο έκλεισε μελωδικά με τον Κωστή Μαραβέγια και τους μουσικούς του επί σκηνής, να δίνουν έναν ευχάριστο τόνο, με αγαπημένα τραγούδια.
Τον συντονισμό του συνεδρίου ανέλαβε με επιτυχία ακόμη μία χρονιά ο Χαρίδημος Κ. Τσούκας, καθηγητής Παν. Κύπρου & Warwick και Επιστημονικός Σύμβουλος της ΕΑΣΕ
ΧΡΥΣΟΣ ΧΟΡΗΓΟΣ του 35ου Συνεδρίου Ηγεσίας της ΕΑΣΕ ήταν η Boyden Greece Cyprus & Malta
ΧΟΡΗΓΟΙ: Cosmote, G-Logic, Green Properties, Jungheinrich, Protergia, Xerox, OTEAcademy
ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ: AIG, AVIS, Edenred, Hellas Gold, Linkage, UNISON, VANTAGE, TOWERS, Αθηναϊκή Ζυθοποιία, Παπαστράτος
MEDIA PARTNER: ANTENNA
ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: Οικονομικός Ταχυδρόμος, Direction Business Network